Thursday, August 06, 2009

Windows 7




În 1 August mi-am instalat și eu o „copie de evaluare” a W7 RC1 pe un Lenovo Thinkpad cu 2 GB RAM, procesor Intel Centrino 2 T9400 de 2.53 Ghz, OLED display. Well, pot să zic cu mâna pe inimă că merge ireproșabil. Butează și se stinge destul de repede, Internet Explorer se încarcă în 2 secunde, Windows Explorer instantaneu, și în general toate aplicațiile se încarcă repede și merg bine. Câteva îmbunătățiri sunt ușor de remarcat:


  • Interfața este mult simplificată: bara de activități este un fel de dock asemănător cu cel din Mac OS X sau cel de pe Linux cu KDE 4. Toate ferestrele se pot accesa din același loc (nu se mai aglomerează zeci de ferestre pe bara de activități), putem observa ușor care program e deschis și care nu, preview la ferestre etc. A fost modificat și ceasul (care arată acum și data curentă). Show desktop a fost mutat în extremitatea din dreapta jos a barei de activități.

  • Windows Explorer a fost masiv îmbunătățit, fiind în sfârșit util. Pentru prima oară nu mai am nevoie de Total Commander (la fel ca în OS X de altfel).

  • Control Panel a fost simplificat și făcut mai „prietenos”.

  • Windows Media Player arată foarte bine, împreună cu Media Center (pe care însă nu-l folosesc), Internet Explorer merge super.

  • accesoriile sunt mult îmbunătățite (cum ar fi de exemplu aplicația pentru screenshoturi, mult mai utilă acum).

  • Rapiditate și stabilitate mare (cel puțin până acum). La toate acestea mai adăugăm și faptul că este disponibil gratuit (până în martie - ceea ce ne scutește de efortul de piratare), în limba română.
OK, toate acestea, alături de așa zisul preț mic la care cică ar fi pus în vânzare mă fac să cred că această versiune de Windows va avea un mare succes. În orice caz, pare cea mai bună versiune de până acum. De asemenea probabil va fi un concurent puternic pentru Snow Leopardul lui Apple. Mie îmi place foarte mult, și cred că am să transform acest laptop în cartierul meu general virtual.

Aplicații instalate până acum și care merg bine: AVG Antivirus, Firefox, Skype, Digsby, VLC, 7Zip, xmarks pentru Internet Explorer, utorrent, Adobe Reader, Office 2007 și Warcraft 3 cu Frozen Throne.

Aplicațiile Windows Live Essentiale sunt decente dar inutile (MSN Live nu e folosit de mai nimeni pe la noi, Writer e cam inutil pentru mine, în loc de mail folosesc Outlook, iar Movie Maker Beta nu îmi merge). Cât despre siteurile Live, nu m-am uitat cu atenție, dar mi se par prea puțin închegate, incoerent legate, și puțin integrate cu OSul (Apple stă ceva mai bine la acest capitol).


No comments: